Zadzwoń

+48 725 000 247

Napisz

info@zanizonaszkoda.pl

Zadzwoń

+48 725 000 247

Napisz

info@zanizonaszkoda.pl

Jak sprawdzić czy odszkodowanie zostało zaniżone?

Według statystyk nawet 90% wypłacanych kierowcom odszkodowań trafiło do nich w zaniżonej wartości. Jest to bardzo częsta praktyka towarzystw ubezpieczeniowych, z którą nie każdy kierowca chce walczyć, co jest sporym błędem. Niestety zbyt niskie odszkodowanie często nie pokrywa wszystkich kosztów niezbędnych napraw. W jaki sposób możemy przekonać się, czy nasze odszkodowanie zostało zaniżone?

Dlaczego towarzystwa ubezpieczeniowe zaniżają wartość odszkodowania?

W przypadku wielu poszkodowanych kierowców w wyniku zdarzenia drogowego, gdy tylko otrzymują kosztorys, okazuje się, że wartość szkody została zaniżona. Może to wynikać między innymi z tego, że do naprawy użyto oryginalnych części, a zamiennych. Wpływa na to także sytuacja, w której zamiast cześć wymienić, ubezpieczyciel decyduje się na jej naprawę. Na zaniżenie odszkodowania często wpływa również stawka za roboczogodzinę dla danego regionu. Powodów może być jeszcze kilka niezależnie jednak od przyczyny wypłaty za niskiego odszkodowania, należy walczyć zawsze o należne pieniądze.

Nie bez znaczenia w tym przypadku jest również sposób rozliczania szkody. W przypadku metody gotówkowej, czyli kosztorysowej po zaakceptowaniu kosztorysu poszkodowany otrzymuje gotówkę i na własną rękę musi szukać warsztatu, w którym jego szkoda zostanie naprawiona. Tu często okazuje się, że pieniędzy nie wystarcza na wszystkie niezbędne naprawy. Istnieje jeszcze metoda bezgotówkowa naprawy szkody. W tym przypadku poszkodowany nie otrzymuje pieniędzy, a pojazdy zostaje przekazany do warsztatu lub ASO, w którym zostanie naprawiony. Rozliczenie ma miejsce pomiędzy ubezpieczycielem a jednostką wykonującą naprawę.

Jak przekonać się, czy wartość odszkodowania rzeczywiście została zaniżona?

W jaki sposób zyskać pewność, że odszkodowanie zostało zaniżone? Najprostszym sposobem jest skontaktowanie się z ubezpieczycielem w celu weryfikacji kosztorysu. Jeżeli jednak to nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, a ubezpieczyciel nie potwierdzi, że odszkodowanie zostało wypłacone w zbyt niskiej kwocie, po pomoc należy udać się do firmy zajmującej się pozyskiwaniem dopłaty do odszkodowania.

W celu weryfikacji kosztorysu należy przekazać firmie całą dokumentację związaną z wypadkiem. Po pomoc można udać się między innymi do Zaniżonej Szkody – w tym miejscu można szybko uzyskać niezbędną pomoc, a sama analiza dokumentacji zazwyczaj nie trwa dłużej niż 48 h.

Co ważne sam proces analizy dokumentów jest całkowicie darmowy. Dlatego nawet jeżeli wykaże, że odszkodowanie było wypłacone w odpowiedniej wysokości (co jest mało prawdopodobne, ponieważ zaniżenie wartości odszkodowania ma miejsce w 9/10 przypadków), to kierowca niczego nie straci, a zyska pewność co do swojej sytuacji.

Czas na weryfikację kosztorysu wynosi 3 lata od momentu wystąpienia szkody. Warto jednak pamiętać o tym, że im szybciej zostanie to wykonane, tym lepiej dla sprawy.

Nie daj się stresowi po wypadku!

Zostaw numer, a my zaoferujemy Ci darmowe auto zastępcze i bezgotówkową naprawę.

Nie chcesz podawać swojego numeru telefonu?
Nic nie szkodzi - kliknij tutaj aby pobrać oświadczenie.