Wypadek lub kolizja drogowa to wydarzenia, które mogą spotkać nawet tych najlepszych kierowców. Niestety często przy tym pojawiają się szkody wymagające likwidacji. Tu jest kilka możliwości. Poszkodowani kierowcy mogą skorzystać między innymi z powypadkowej naprawy bezgotówkowej z OC sprawcy. Jest to rozwiązanie popularne wśród kierowców, którzy decydują się na ten, a nie inny sposób naprawy, gdyż jest wygodny i daje największe szanse na to, że naprawa zostanie wykonana przy wykorzystaniu oryginalnych części zamiennych.
Naprawy bezgotówkowe dotyczą wyłącznie szkód likwidowanych przez towarzystwo ubezpieczeniowe. W tym przypadku poszkodowany ma możliwość samodzielnego wybrania warsztatu i upoważnienia go, by w jego imieniu przeprowadził cały proces likwidacji szkody. Jego koszty serwis sam będzie rozliczał bezpośrednio z ubezpieczycielem.
W przypadku bezgotówkowej naprawy, podstawą wypłaty odszkodowania będą faktury VAT, sporządzone po wypadku. Specjaliści wyceniają wartość szkód, a zadaniem serwisantów jest ich usunięcie za określoną kwotę. W tym przypadku poszkodowany nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z serwisem. Na czas prowadzenia bezgotówkowej naprawy, jeżeli poszkodowany wyrazi takie życzenie, powinien otrzymać od ubezpieczyciela auto zastępcze.
Jak przebiega naprawa bezgotówkowa?
Tuż po zgłoszeniu szkody poszkodowany ustala z ubezpieczycielem czy skorzysta z wariantu naprawy gotówkowej, czy bezgotówkowej. Gdy zostanie już to ustalone, nie pozostaje nic innego jak rozpocząć proces naprawy, transportując uszkodzone auto do wybranego warsztatu samochodowego. Po dokonaniu wstępnych oględzin i wypełnieniu koniecznych dokumentów ustalany jest zakres prac i stworzony zostaje kosztorys. Naprawa zostaje rozpoczęta dopiero w momencie, gdy ten zostanie zaakceptowany przez poszkodowanego kierowcę.
Po zakończeniu wszystkich prac wydatki na nie są podsumowane i rozliczane z firmą ubezpieczeniową. Po tym auto może zostać odebrane przez właściciela.
Dlaczego bezgotówkowa likwidacja szkód to dobre rozwiązanie?
Bezgotówkowa naprawa pojazdu po wypadku lub kolizji ma wiele zalet. Jedną z najważniejszych jest możliwość wykonania kompleksowego serwisu w jednym miejscu. Dzięki temu poszkodowany nie będzie się musiał o nic martwić. Auto zostanie wstawione do warsztatu i naprawione – poszkodowany kierowca będzie musiał je jedynie odebrać i cierpliwie oczekiwać na wykonanie wszystkich naprawa.
W przypadku bezgotówkowej naprawy jest naprawdę niewielkie ryzyko tego, że wysokość odszkodowania zostanie przez ubezpieczyciela zaniżona. Wszystkie działania i formalności w tym przypadku załatwiane są przez pracowników warsztatu, co z pewnością będzie sporą oszczędnością nie tylko czasu, ale i nerwów.
W przypadku bezgotówkowej naprawy formalności ograniczone są do minimum. Najczęściej jedyne, co musi zrobić poszkodowany to podpisanie upoważnienia dla warsztatu – resztą zajmą się już jego pracownicy. W niektórych przypadkach realizowana jest usługa ”door to door”. Co to oznacza? Otóż chodzi tu o to, że auto jest dostarczane do warsztatu przez jego pracownika, a po naprawie transportowane z warsztatu pod wskazany adres, co z pewnością jest rozwiązaniem bardzo wygodnym, pozwalającym zaoszczędzić czas.